Conferenza Stato Regioni has confirmed the nomination of professor Robert Giovanni Nisticò, proposed by the health minister Orazio Schillaci that denoted him as the ideal person according to professional competence in order to direct AIFA.
His career has been characterized by several prestigious activities in the field of Regulation of Drugs, on top of being Principal Investigator of numerous studies in the field of Pharmacology, particularly of Neuropsychopharmacology. As a matter of fact, he is the author of numerous articles about such topics.
“I want to hearty thank all Tor Vergata staff, who worked by my side during these years.
Particularly, I want to address my students with whom I always tried to, both as a Professor and Pharmacy course Coordinator, to fix problems that arise, not easy ones, by means of communication and exchanges such to grow together.
So, I wish all the students to follow with sturdiness the professional pathway they dream for their life.
My new challenge, for the next five years, in AIFA will be carried out thinking at your future as well.
I wish you the best!!!
Sincerely,
Prof. Robert Nisticò”
———————-
La Conferenza Stato Regioni ha confermato la nomina per il professor Robert Giovanni Nisticò, proposta dal ministro della Salute Orazio Schillaci che lo ha indicato come la figura ideale per competenza professionale a guidare l’AIFA.
Una carriera che vanta numerose e prestigiose attività nel settore degli Affari Regolatori dei medicinali, oltre che essere stato Principal Investigator di numerosi studi nel campo della farmacologia ed in particolare della neuropsicofarmacologia. Autore, infatti, di numerose pubblicazioni scientifiche in questo settore.
“Voglio fare un doveroso ringraziamento a tutto il personale di Tor Vergata, colleghi e collaboratori, che hanno lavorato al mio fianco in questi anni.
In particolar modo, vorrei rivolgermi ai miei studenti con i quali ho sempre cercato, in primis da Professore e poi da Coordinatore del Corso di Farmacia, la risoluzione di problematiche, non sempre semplici, attraverso la costruzione di dialoghi e confronti sani e di crescita.
Auguro, dunque, a tutti gli studenti di seguire con caparbietà il percorso professionale che desiderano per la loro vita.
La mia nuova sfida, per i prossimi cinque anni, all’interno dell’AIFA sarà svolta pensando anche al futuro di voi giovani.
Buona fortuna!!!
Con affetto,
prof. Robert Nisticò”